Tuesday, October 24, 2017

Kajian Mendapati Tidur Bogel Boleh Kuruskan Badan - DIET


Setiap wanita impikan tubuh yang langsing seperti supermodel. Sekarang ni ada banyak cara untuk kuruskan badan selain daripada bersenam dan jaga makan .

Menurut penulis buku The Hormone Diet, Dr Natasha Turner, tidur boleh juga boleh kuruskan badan. Boleh percaya ke?? Macam tak logik je?? Baca dulu kenapa tidur bogel boleh kuruskan badan.

Sponsor by : MLTGA

1. MENGELUARKAN HORMON FAT LOSS
Dr Turner mengatakan apabila tidur bogel, badan anda merembeskan hormon fat loss. Hormon tersebut sekali gus menggalakkan penurunan berat badan. Keadaan badan yang tidak berbaju akan membuatkan badan dalam keadaan sejuk di mana sangat bagus untuk rembesan hormon tersebut.

2. KURANGKAN HORMON KOTISOL
Tidur bogel juga akan mengurangkan hormon kortisol yang menyebabkan stres. Sekiranya banyak hormon kortisol dirembeskan ketika tidur, anda akan rasa sangat lapar apabila bangun tidur dan membuatkan anda makan berlebihan.

3. LEBIH AWET MUDA
Tidur bogel juga membuatkan kulit lebih awet muda kerana hormon pertumbuhan akan menjadi lebih aktif. Untuk pasangan yang sudah berkahwin, tidur berbogel mampu menambahkan rasa sayang kerana kulit saling bersentuhan dan akan menjadikan hubungan seks lebih ghairah.

Sponsor by : MLTGA

================================================================

Minyak Lintah Tradisi Gunung Asli - Memang Power!!!

UNTUK : BESAR, KERAS, PANJANG, ANJAL!!!
 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts